Influența mesageriei online – studiu realizat la Centrul European pentru Știință și Media

Aproximativ 80.000 de turiști, în acest weekend pe litoral
21/07/2019
Primarul Mircia Gutău continuă seria întâlnirilor cu locuitorii municipiului Râmnicu Vâlcea
22/07/2019

De ce anumite postări din rețelele sociale devin virale, în timp ce altele nu? Centrul European pentru Știință și Media a reunit mai mulți experți pentru a dezbate influența mesageriei online și a publicat rezultatele într-un raport.

Facebook, Twitter, Instagram… Rețelele sociale sunt instrumente puternice de comunicare, ajungând la sute de mii de utilizatori. Pentru a înțelege modul în care conținutul devine viral și rolul influencerilor în „Comunicarea 2.0”, „Centrul European pentru Știință și Media” al Parlamentului European a adus împreună un grup de experți pentru a dezbate problema.

Eva Kaili / Grupul Alianței Progresiste a Socialiștilor si Democraților din Parlamentul European: “Este foarte important astăzi să înțelegem cum funcționează noțiunea de viral, este foarte important să înțelegem modul în care aceste rețele sociale pot influența oamenii sau chiar manipula mesajele.”

Kristof Varga / Social Media Research Expert: “Nu există o știință exactă care să ne spună cum să facem viral conținutul postat în rețelele sociale. Dacă ar exista o asemenea rețetă, toate mărcile mari ar urma-o și toată publicitatea ar fi virală online. Întotdeauna aflăm după consumarea faptului ce anume s-a dovedit a fi viral și încercăm să tragem concluzii din abordarea respectivă. Desigur, există multe variabile la mijloc, de la algoritmii pe care platformele le aplică la conținutul viral și comportamentul uman.”

Deci, cum trimitem mesajele noastre în mod eficient pe rețelele sociale?

Diarmaid Mac Mathúna / Communication Expert: “La agenția mea folosim un set de principii pe care il numim „Seup” pentru a determina oamenii să transmită mai departe conținutul și pentru a obține popularitate online. S înseamnă spirit. Noi folosim ceea ce oamenii folosesc deja online. E înseamnă emoție: încercăm să declanșăm emoțiile oamenilor. U înseamnă util: creăm conținut pe care oamenii îl găsesc efectiv util. Iar P înseamnă povești. Spunem povești“.

Tehnologia, științele sociale și științele comportamentale sunt doar câteva dintre numeroasele discipline care ne pot ajuta să înțelegem mesajele virale online. Pentru a înțelege totul, Centrul pentru Știință și Media a rezumat opiniile grupului de experți în mai multe interviuri și într-un raport. Le puteți găsi aici: https://sciencemediahub.eu

sursa: Multimedia Centre / Parlamentul European

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *