FORT: Transporturile rutiere de mărfuri şi pasageri în “derivă”

CEDO: În 2020, România a fost obligată să plătească despăgubiri mai mari decât în toți ultimii zece ani la un loc
Despăgubiri istorice stabilite de CEDO: România obligată să plătească peste 15 milioane de euro
03/10/2020
Vinurile The Iconic Estate, din portofoliul Alexandrion Group, medaliate la International Wine and Spirit Competition 2020
03/10/2020

De la o zi la alta, transportatorii rutieri de mărfuri şi de pasageri se confruntă cu o înrăutăţire a situaţiei operaţionale, cauzate pe de o parte, de contextul economic şi social, dar şi mai grav, de modul în care autorităţile înţeleg să abordeze diverse măsuri legislative.

În cazul transportatorilor de mărfuri, controalele ANAF fac ravagii în toată ţara, ca urmare a interpretării diurnei ca venit salarial şi a impunerii aferente ultimilor  cinci ani de activitate. Ministerul Finanţelor publice încă nu a clarificat aspectele legale discutate cu reprezentanţii transportatorilor în luna Septembrie.

De aceeaşi abordare din partea ANAF se lovesc şi transportatorii de pasageri obligaţi prin lege să ofere reducere de 50% pentru pensionarii ce se deplasează între localităţi la nivel naţional, caz în care, le este impus de către angajaţii de la finanţe, să înregistreze la zi, o taxă pe valoarea adăugată TVA aferentă contravalorii călătoriilor acestei categorii sociale, încasată însă la câteva luni distanţă de momentul prestării serviciului.

Transportul gratuit al elevilor – haos total…

Nici transportatorii, nici unităţile de învăţământ sau Consiliile Judeţene nu au reuşit să înţeleagă cum se aplică şi cum se decontează corect transportul gratuit al elevilor.

În anumite judeţe, nu există contracte încheiate între transportatori şi CJ-uri, iar acolo unde s-au încheiat, au luat forma unor contracte de servicii publice ce trebuiau să aibă în spate proceduri competitive de atribuire şi nicidecum aplicarea unei hotărârii de Guvern ce viza strict transportul gratuit al elevilor.

Cea mai mare problemă rămâne aceea a încasării de către transportatori a contravalorii abonamentelor emise deoarece, multe unităţi de învăţământ, în interpretarea actului normativ, au anunţat că nu vor deconta decât contravaloarea transporturilor efectuate în zilele în care elevul s-a prezentat la unitatea de învăţământ.

Iată cum, transportatorul se transformă în detectiv particular, în încercarea disperată de a încasa contravaloarea abonamentelor.

Federaţia Operatorilor Români de Transport – FORT a tras nenumărate semnale de alarmă pe aceste teme însă fără rezultat până în prezent.

În plus, răspunsul Ministerului Dezvoltării la ultima adresă oficială a FORT, este şocant: “… MLPDA nu are competența de a acorda consultanţă juridică persoanelor fizice sau juridice şi nici de a formula interpretări ale actelor normative…”

FORT solicită public Ministerului Finanţelor, Ministerului Dezvoltării şi Ministerului Educaţiei să lămurească urgent situaţiile prezentate şi să simplifice/clarifice actele normative de impact.

Biroul de presă F.O.R.T.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.