InterSTEM – un nou proiect european Erasmus+

Vâlcean sancţionat de jandarmi cu amenzi în valoare de 2500 lei
20/10/2020
Vâlcea: Scenariile de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, începând de miercuri – 21 octombrie 2020
20/10/2020

Asociaţia de Studii Socio-Economice coordonată de prof. Alina Rotariu și ing. Dan Rotariu este implicată într-un nou proiect european Erasmus+ „InterSTEM – Utilizarea interdisciplinară a științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii (STEM) pentru predarea disciplinelor non-STEM în învățământul obligatoriu”, coordonat de Boreal Innovation din Franța, Marsilia.

Partenerii din proiect sunt:

  • Quarter Mediation, Olanda
  • Asociația de Studii Socio-Economice, Romania
  • 1 o Epaggelmatiko Lykeio Peramatos, Grecia
  • Cookie Box, Spania

Proiectul InterSTEM este continuator al proiectului de parteneriat strategic KA2 pentru educația școlară „Robogenius – Studiul Roboticii cu scopul transformării noilor generații în inovatori europeni” în sensul că organizațiile care fac parte din proiectul InterSTEM au fost, de asemenea, parteneri. Complementaritatea dintre cele două proiecte constă în faptul că proiectul InterSTEM poate fi considerat o continuare a proiectului Robogenius în modul în care nevoile pe care se bazează proiectul InterSTEM au fost identificate în timpul lucrului la Proiectul Robogenius. Mai mult, ambele proiecte se bazează pe utilizarea tehnologiilor digitale aplicate subiecților STEM, în cazul proiectului Robogenius, și subiecților non-STEM, în cazul proiectului InterSTEM.

Proiectul se va desfăşura în perioada 1 septembrie 2020 – 31 august 2022 şi este finanţat din fonduri europene prin programul ERASMUS+, Proiecte de parteneriat strategic.

Accentul principal al proiectului InterSTEM este pe utilizarea tehnologiilor digitale, a metodelor de predare interdisciplinare, gamification și STEM pentru predarea subiectelor non-STEM în educația obligatorie, cu următoarele obiective: dezvoltarea de strategii didactice inovatoare și resurse creative pentru predarea și învățarea disciplinelor non-STEM într-un mod mai motivant decât modul din învățământul tradițional, sensibilizarea profesorilor cu privire la avantajele utilizării metodelor de predare interdisciplinare combinate și a STEM în predarea non-STEM.

Consorțiul educațional din proiect se așteaptă să aibă rezultate tangibile cum ar fi competențele necesare pentru profesia de predare și formare, precum și abilități digitale ale profesorilor și formatorilor de profesori implicați în activitățile de formare pilot organizate în timpul proiectului. Produsele intelectuale ale proiectului vor oferi surse de inspirație cu o bază solidă în ceea ce în zilele noastre numim Competențe ale secolului 21 care combină: creativitatea, gândirea critică, rezolvarea problemelor, luarea deciziilor și învățarea ca modalități de gândire; comunicarea și colaborarea.

Ne așteptăm ca la finalizarea proiectului, profesorii și formatorii implicați în activitățile proiectului, inclusiv profesori de subiecte non-STEM vizate de proiect să aibă o capacitate crescută de a oferi oportunități educaționale de înaltă calitate elevilor implicați în învățământ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *