Vodafone: Buton de panică 112 mascat într-o bijuterie, pentru victimele violenței domestice

Mastercard este partener al Asociației pentru Promovarea Performanței în Educație, pentru al șaptelea an consecutiv
25/11/2020
UAP Râmnicu Vâlcea anunță lansarea proiectul "Amenajare parc Ostroveni"
Mircia Gutău propune reducerea impozitului pe clădiri pentru afacerile locale care au avut de suferit în urma pandemiei de coronavirus
25/11/2020

Vodafone România se alătură proiectului „Iubirea care bate la ochi”, dezvoltat de Asociația Zi de Bine în parteneriat cu Centrul FILIA, Asociația ANAIS și Asociația Luthelo. Prin acest proiect 1000 de femei, victime ale violenței domestice, vor primi acces la MINERVA, un buton de panică mascat într-o bijuterie, pentru a putea apela instant 112 în cazul în care agresorul încalcă ordinul de protecție.

În cadrul proiectului, Vodafone România va oferi cele 1.000 SIM-uri M2M și serviciile de conexiune telecom necesare funcționării acestora, şi va contribui financiar la susţinerea activităţii de management al proiectului.

„Când mi-a povestit Melania Medeleanu despre iniţiativa Asociaţiei Zi de Bine, am simţit cum eforturile noastre din ultimul an în ceea ce priveşte protejarea victimelor violenţei domestice vor putea căpăta o nouă dimensiune, prin complementaritate. Proiectul Iubirea care bate la ochi vine în completarea demersurilor Fundației Vodafone România de a sprijini victimele violenței domestice prin dezvoltarea aplicației mobile gratuite Bright Sky Ro. Dacă aceasta are un rol de suport, dar și de educare și prevenție prin informațiile și funcționalitățile sale, proiectul Iubirea care bate la ochi susține victimele care au făcut deja primii pași spre a se salva din mediul toxic și care au nevoie să fie protejate în cazul nerespectării ordinului de protecție de către abuzatori. Ambele iniţiative sunt cu atât mai relevante în contextul pandemic actual în care numărul cazurilor de abuz domestic a crescut, ca urmare a izolării.” a declarat Cristina Stăiculescu, Director de Comunicare & CSR Vodafone România.

Lansat în luna mai a acestui an, Bright Sky Ro este un instrument digital gratuit, care vine în sprijinul victimelor violenței domestice, oferind asistență și informații utile persoanelor aflate într-o relație abuzivă sau celor care vor să ajute în astfel de cazuri. Aplicația a fost dezvoltată și adaptată pentru România în cadrul unui parteneriat al Fundației Vodafone România cu Poliția Română (prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității), Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania. Bright Sky Ro este disponibilă în AppStore și Google Play Store în limbile română, engleză și maghiară. De la lansare, aplicația mobilă a fost descărcată pe 2.281 de terminale, având în acest moment peste 1.000 de utilizatori activi.

Reducerea cazurilor sau impactului abuzului domestic este o preocupare a companiei Vodafone România și la nivel intern. Prin politica în vigoare, angajații care sunt victime ale violenței sau abuzului domestic beneficiază de un canal dedicat, unde pot semnala aceste situații pentru a primi sprijin – spre exemplu, concediu suplimentar plătit de până la 10 zile, numit „concediu pentru siguranță”, dar și plata în avans a trei salarii în cazul în care au nevoie de acest ajutor financiar.  În plus, Vodafone România asigură posibilitatea schimbării orelor de muncă, a locului unde angajatul își desfășoară activitatea sau a sarcinilor zilnice, iar managerii companiei sunt instruiți pentru a putea detecta și oferi ajutor colegilor din echipa lor aflați în astfel de situații.

Despre Vodafone

Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun”, iar capabilitățile, experiența și prezența noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate și – așa cum a fost demonstrat clar în situația generată de Covid-19 – avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.

Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa, este cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume, iar platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 45 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 48 de rețele mobile partenere. La 30 iunie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV și peste 112 milioane de dispozitive IoT conectate.

Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile de concediu de maternitate și parental, sprijinim femeile să-și atingă potențialul cu ajutorul serviciilor de comunicații și îmbunătățind accesul la educație și abilități digitale pentru femei, tinere și pentru societate, în general. Tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.

De asemenea, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gazele cu efect de seră cu 50% până în 2025, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 pentru operațiunile sale și prin reutilizarea, vânzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.