Știai că o pernă nepotrivită te poate îmbolnăvi? Cum să alegi modelul ideal pentru un somn sănătos și odihnitor

2 iulie 2021 – Vinerea culturală la Râmnicu Vâlcea
01/07/2021
Distribuție Oltenia continuă investițiile în beneficiul a peste 1000 de consumatori din Râmnicu Vâlcea și Călimănești
05/07/2021

Dacă nu crezi că ai nevoie de o pernă nouă, poate acest lucru îţi va schimba părerea: pentru a menţine un mediu de somn igienic, este indicat să înlocuieşti pernele la fiecare 18 luni. În timp, acestea pot strânge mucegai, acarieni şi celule moarte ale pielii, ceea ce poate duce la alergii şi alte boli respiratorii, precum şi la acnee şi probleme ale tenului.

Din fericire, o fată de pernă schimbată regulat poate să prelungească durata de viaţă a acestui obiect esenţial din timpul somnului. Nu doar schimbarea pernei este importantă, însă, ci şi modelul ales, care, dacă nu este potrivit pentru nevoile tale, poate duce la dureri de spate sau alergii.

Pentru a găsi cea mai bună pernă pentru un somn liniştitor, poţi începe prin a evalua poziţia preferată din timpul somnului. Felul în care dormi este important, mai ales că ai nevoie de un model care să-ţi susţină în mod corespunzător spatele şi gâtul, evitând astfel durerile de a doua zi.

Iată după ce te poţi ghida pentru a găsi fermitatea şi mărimea potrivite pentru tine:

  • Dacă îţi place să dormi pe burtă, poţi folosi o pernă moale şi plină, care ajută la poziţionarea gâtului într-un unghi confortabil. Pentru a găsi cea mai potrivită opţiune, apelează cu încredere la oferta de perne pentru un somn odihnitor de la Sensodays.ro – poţi alege unul dintre modelele clasice, ideale pentru persoanele care dorm în această poziţie.
  • Dacă poziţia ta preferată de somn este pe spate, alege o pernă cu fermitate medie şi ergonomica, care să te ajute să obţii poziţia perfectă pentru cap şi gât. În acest fel, corpul va sta într-o poziţie favorabilă, iar tu poţi evita durerile cauzate de dormitul pe un model nepotrivit. În plus, este recomandat să foloseşti şi o pernă sub genunchi, pentru a reduce presiunea asupra coloanei vertebrale.
  • Dacă dormitul pe o parte este cea mai confortabilă poziţie pentru tine, atunci pernele ferme şi groase vor fi cele mai benefice, deoarece oferă sprijin complet pentru cap, gât şi umeri. Un sfat util ar fi să dormi cu o pernă de mărime medie între genunchi, pentru a susţine şi picioarele într-o poziţie corectă.

De asemenea, pe lângă poziţia de somn, ar fi ideal să ţii cont şi de alte aspecte, precum:

  • Problemele cu spatele.  Dacă durerea de gât, spate sau umeri este o problemă majoră pentru tine, ai putea înveşti într-o pernă cu spumă cu memorie, care oferă un suport optim şi ideal pentru cei cu dureri lombare. Avantajul unui astfel de model este că, spre deosebire de tipurile clasice, acesta are o viaţă mult mai îndelungată, fiind necesară înlocuirea o dată la 10 ani.
  • Alergiile şi sensibilitatea la praf sunt alte aspecte de luat în calcul atunci când vine vorba de pernă perfectă. Însă, chiar dacă le schimbi regulat, este posibil ca alergiile să nu dispară. Astfel, pentru a evita situaţii de acest fel, ia în considerare înlocuirea pernei actuale cu una din microfibra sau lana, care nu atrage acarieni şi alţi alergeni dăunători. Mai mult, un astfel de model poate ajuta şi la eliminarea transpiraţiei şi umezelii care poate apărea în timpul nopţii, mai ales în lunile calde.

Menţinerea gâtului şi spatelui într-o poziţie corectă este cel mai important rol pe care perna îl poate avea în timpul somnului. Aşadar, o pernă bună nu numai că va îmbunătăţi calitatea generală a somnului, dar te poate ajuta să previi şi eventualele afecţiuni pe care le-ai putea întâmpina pe viitor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.